ratemma

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2016

"Flipbook" nr 2:

Av ratemma - 20 augusti 2016 07:38

Då har denna kreation arbetat sig genom vårat avlånga land till Karin!

Jag satt fast ett tag, donade på med något som blev alldeles för likt den jag skickade sist, så de var bara att börja om och de blev detta:

 

Kanske inte riktigt räknas som en "flipbook", men den flippar jue och de är jue en bok..!

  

Ett ATC-kort fick pryda framsidan, tyckte att uttrycket var så härligt... Tanken var någon helt annan, men då jag såg kortet så var jag fast!

  

Jag har till största del använt 6" prima Ephiphany papper, men de har slinkit med några ATC från Salvage district (även den från Prima) och Sn@p...

   Lite spets, en rhinestone brads och ett chrams-knippe pryder sidan...

 

Älskar denna serie! Papperna är sagolika..! ALLA är så fina!


Och som jag skrev tidigare, den flippar:

 

Lyckades lite bättre med magneterna i denna! Fuskade lite, för att slippa en tjock magnet klippte jag sönder ett metallhörn, funkar lika bra och mycket lättare att dölja..!

  

De flesta sidorna är olika storlekar och har även använt en papperspåse...

 

Ett bellyband till vänster och till höger har jag gjort en ficka av påsens botten...

 

Istället för att lämna påsen öppen blev det en enkel stängningsanordning... Jag vet inte var desssa heter, tror att de är första gången jag använder dom!

  

Och som sagt, den flippar:

 

Stämplarna jag använt kommer från Prima, My minds eye, 7 gypsies, Kaisercraft, Scrapberrys och Technique tuesday.

 

De är roligt då papperna gör mycket av jobbet åt en!

  

 

Ännu ett bellyband...

Kom på senast att jag suger på att göra kuvert, så denna gång fick brevet dölja sig i en annan lösning, fick inspirationen av en nagenfilsförpackning...

Till höger är den andra delen av påsen, limmade fast en cardstock bit innuti så de blev två fack... Man ska inte slösa..!

  

 

Baksidan är en träförpackning... Den var facklös och allt annan än rak, men charmig!

De första jag fick göra var att förstärka upp den så att den skulle klara utav postens äventyr, sen var de bara att bygga facken med chipboard...


Lämnade denna relativt tom om hon skulle vilja använda denna som ett minialbum...

 

Lät träramen på lådan rama in papperet... Sidorna är täckt med papper...


Då de är så svårt att fota och förklara gjorde jag ett försök på ännu ett filmklipp...

Denna gång blev den då inte upp och ner!


Tack för att ni tittade förbi!


/RatEmma




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ratemma - 22 september 2023 13:46

Dottern vart besatt i Wednesday-dansen åh ville ha en docka... Så de va bara att greppa virknålen och göra ett försök! Använt 8/4 garn, tyll och 2 mm nål. Utgick från samma mönster som min tidigare docka. Kläderna och skorna skedde på måfå... Då...

Av ratemma - 23 maj 2023 14:19

Då en arbetskamrat fått barn så greppade jag nålen åh knåpade ihop en till snutte... ... Denna gång till en liten kille! ...

Av ratemma - 2 maj 2023 11:52

I helgen blir det dop och jag tog mig modet att virka en snutte! ? Nu är allt inslaget och klart så nu kan jag inte fega ur! ? Hittade en rolig beskrivning på Youtube: https://youtu.be/QaBRGTvLLWU Men som vanligt följde jag den inte helt. Huv...

Av ratemma - 28 februari 2023 21:21

På fredag är det den stora dagen, min dotter fyller en hel hand! 🖐 Hon är super stolt åh redo för att flytta hemifrån, självklart får jag komma och hälsa på och framför allt sköta städningen!   Blev less på present papper så jag dök n...

Av ratemma - 23 juni 2022 13:24

För fem år sen påbörjade jag denna och sen har den legat undanstoppad i en låda... Jag har verkligen saknat att kunna slå mig ner i min hörna åh glömma bort världen en stund. Lite svårt nu förtiden, men igår tog jag mig tiden och här har ni re...

Presentation


Mitt namn är Emma och jag kommer från de lite nordligare delarna utav landet nämligen Nordmaling. Kärleken lockade mig hit från Umeå och nu bor jag här tillsammans med karln och våra två papilloner. På nätet kallar jag mig RatEmma (inte rat betydande rått

Tidigare designat för

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards